Projectes d'investigació

PROxA. Programar per aprendre

Un dels punts forts del model educatiu de la UOC sobre el paper és precisament el fet que ofereix flexibilitat a l’estudiant. En el web aquesta flexibilitat queda resumida amb la frase «Aprèn al teu ritme i gestiona’t el temps». Entre els testimonis dels estudiants, hi trobem comentaris com ara el següent: «Una companya de feina em va comentar la facilitat que representava tenir un horari d’estudi totalment flexible, adaptat a les teves disponibilitats».

Efectos y eficacia de las intervenciones para incrementar el interés de las jóvenes por los estudios y profesiones científicas y tecnológicas

A día de hoy son muy pocas las mujeres que se decantan profesionalmente por ámbitos ligados a la ciencia y la tecnología (fuertemente ligados a cotas de poder y de toma de decisiones). Las que lo hacen se quedan en un segundo plano, no llegando a equipararse a sus compañeros en aspectos tan importantes como la promoción profesional o el salario.

ACT. Communities of PrACTice for Accelerating Gender Equality and Institutional Change in Research and Innovation across Europe

ACT will enable better access, sharing, and improvement of gender equality knowledge by advancing Communities of Practice (CoP) as agents for implementing gender equality actions among RPOs and RFOs in ERA, including integration of the gender dimension into research content and process. Considerable advances have been made in the EU in the last decade in these areas, but the resulting experiences and practices are scattered widely, which prevents systematic and systemic action.

¿Dónde están las editoras de la Wikipedia?

En este proyecto nos proponemos analizar la presencia de las mujeres editoras en la Wikipedia en castellano (aunque la metodología usada podría emplearse también para otros idiomas) y cómo expresan este hecho mediante su página de usuario, ya sea explícita o implícitamente en la descripción que los usuarios hacen de ellos mismos en su espacio personal.

+RESILIENT. Mediterranean Open REsouRcEs for Social Innovation of SociaLly ResponsIve ENTerprises

ACT will enable better access, sharing, and improvement of gender equality knowledge by advancing Communities of Practice (CoP) as agents for implementing gender equality actions among RPOs and RFOs in ERA, including integration of the gender dimension into research content and process. Considerable advances have been made in the EU in the last decade in these areas, but the resulting experiences and practices are scattered widely, which prevents systematic and systemic action.

Pràctiques juvenils en oci i cultura: Transformacions i continuïtats

Abstract Analitzar el que ens diu l’Enquesta de la joventut de Catalunya 2017 (EJC17) sobre les pràctiques de cultura i oci té a veure amb les diferents maneres de deixar la infància i transitar cap a la vida adulta, com també té a veure amb entendre els canvis històrics en els quals es produeixen aquestes transicions, des de la consolidació d’internet als processos migratoris, la recent crisi econòmica o els canvis en les formes de relacions culturals de més llarg recorregut.

ESPRIA. Millora de l'acompanyament dels EStudiants de PRImer Any

El projecte ESPRIA (acrònim de l’expressió “EStudiants de PRImer Any”) és una intervenció institucional a gran escala de millora de l’acompanyament dels estudiants nouvinguts a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), que té com a objectiu incrementar la seva retenció als programes de grau, establint un conjunt de mesures orientades a facilitar-ne la seva incorporació a la Universitat durant el seu primer semestre. En darrer terme, aquestes mesures persegueixen la reducció de les taxes d’abandonament que típicament caracteritzen els escenaris d’ensenyament online.

Acció social i educativa en contextos escolars

Abstract El projecte de recerca “Acció social i educativa en contextos escolars” té com a objectiu principal obtenir informació rellevant sobre la incorporació dels educadors socials i els tècnics d’integració social al sistema educatiu de Catalunya.

Sesgos de género sobre los estudios y carreras STEM en los jóvenes en distintos momentos del ciclo vital: ¿Qué hay de mito y qué de realidad?

En el marco de la problemática de la escasa participación de mujeres en algunos ámbitos STEM, perseguimos la finalidad de explorar los factores que podrían explicar una mayor o menor presencia de mujeres en empleos STEM, a partir de la percepción de diferentes grupos de chicos y chicas jóvenes acerca de las carreras y profesionales de los ámbitos STEM en distintos momentos del ciclo vital vinculados a la transición a la vida adulta: la educación secundaria, la educación superior, y las primeras etapas de su incorporación a profesiones STEM.

Gender Diversity Impact – Improving research and innovation through gender diversity

The impact of gender diversity on research productivity, quality and innovation is very unevenly evidenced. Incremental insights from gender studies, team science and research evaluation exercises do not transcend these separate areas and are therefore of restricted analytical value. This can be seen, for example, in the understanding of ‘gender’ as simply concerned with the numerical representation of the two sexes in most quantitative analyses.