Julio Meneses

Julio Meneses

Professor agregat

Universitat Oberta de Catalunya

Biografia

Doctor en Societat de la Informació i el Coneixement (Universitat Oberta de Catalunya) i llicenciat en Psicologia (Universidad de Oviedo), soc professor agregat de metodologia de la investigació als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, investigador del grup de recerca consolidat GenTIC (Researching Gender in the Network Society) de l'Internet Interdisciplinary Institute i responsable de la Unitat d’Avaluació de Projectes Institucionals de l'eLearn Center de la Universitat Oberta de Catalunya. Les meves línies d’investigació s’orienten a l’aplicació dels mètodes d’investigació quantitativa, el disseny de mostres, el disseny i l’administració de qüestionaris i l’anàlisi multivariant de les dades.

Interessos

  • Tecnologia i educació
  • Educació superior a distància
  • Desigualtats de gènere
  • Abandonament dels estudiants
  • Estudiants de primer any
  • Estudiants amb discapacitats
  • Biax de gènere a la Wikipedia
  • Wearable sensors

Educació

  • Doctorat en Societat de la Informació i el Coneixement

    Universitat Oberta de Catalunya

  • Màster en Societat de la Informació i el Coneixement

    Universitat Oberta de Catalunya

  • Llicenciatura en Psicologia

    Universidad de Oviedo

Expertesa

Disseny d’investigació

★ ★ ★ ★ ★

Mesura psicomètrica

★ ★ ★ ★

Anàlisi multivariant

★ ★ ★ ★ ★

Recerca institucional

★ ★ ★ ★ ★

Comunicació de resultats

★ ★ ★ ★

Intervenció basada en evidències

★ ★ ★ ★

Publicacions recents

Quickly discover relevant content by filtering publications.

Sensor-based proximity metrics for team research. A validation study across three organizational contexts

Wearable sensors are becoming increasingly popular in organizational research. Although validation studies that examine sensor data in conjunction with established social and psychological constructs are becoming more …

A Methodological Review of Mixed Methods Research in Palliative and End-of-Life Care (2014–2019)

Mixed methods research has been increasingly recognized as a useful approach for describing and explaining complex issues in palliative care and end-of-life research. However, little is known about the use of this …

Gendered patterns of coping responses with academic sexism in a group of Spanish secondary students

This study analyses predictors of students’ coping responses to academic sexism. 954 high school students (MAge = 17; SDAge = 0.90, 57% girls) participated. Boys were therefore more likely to use avoidance responses, …

Ludoliteracy. Videojuegos, competencia digital y aprendizajes

En el actual contexto social, el juego digital es prácticamente ubicuo. No se trata únicamente de que los videojuegos inunden los comercios y los espacios publicitarios en la grandes campañas de venta del año, o de que …

Emotions in response to teaching online: Exploring the factors influencing teachers in a fully online university

The aim of this paper is to understand the emotions associated with the experience of teaching online in an online university and the factors that influence these emotions. A total of 965 online teachers at the …

Contacte

  • Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
    Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació
    Rambla del Poblenou, 156, Barcelona, 08018
  • @taih