Avatar

Julio Meneses

Professor agregat

Universitat Oberta de Catalunya

Biografia

Doctor en Societat de la Informació i el Coneixement (Universitat Oberta de Catalunya) i llicenciat en Psicologia (Universidad de Oviedo), on vaig començar la meva experiència investigadora, soc professor agregat de metodologia de la investigació als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, investigador del grup de recerca consolidat GenTIC (Researching Gender in the Network Society) de l'Internet Interdisciplinary Institute i responsable de la Unitat d’Avaluació de Projectes Institucionals de l'eLearn Center de la Universitat Oberta de Catalunya.

Les meves línies d’investigació s’orienten a l’aplicació dels mètodes d’investigació quantitativa, el disseny de mostres, el disseny i l’administració de qüestionaris i l’anàlisi multivariant de les dades. Entre d’altres temàtiques, he fet investigació vinculada a la incorporació de les TIC als sistemes educatius, les condicions de treball del professorat, la presència dels educadors socials a les escoles i instituts, les violències que afecten els joves, les seves formes d’oci i les seves pràctiques culturals, les desigualtats digitals de nens i joves, les diferències de gènere en l’elecció dels estudis i la segregació vocacional dels adolescents, l’abandonament i el reingrés dels estudiants universitaris, i el paper de les dones a la Wikipedia.

Interessos

  • Disseny d’investigació
  • Avaluació psicomètrica
  • Anàlisi multivariant
  • Educació superior a distància
  • Abandonament i reingrés dels estudiants universitaris
  • Estudiants amb discapacitats
  • Biaxos de gènere en la Wikipedia

Educació

  • Doctorat en Societat de la Informació i el Coneixement

    Universitat Oberta de Catalunya

  • Màster en Societat de la Informació i el Coneixement

    Universitat Oberta de Catalunya

  • Llicenciatura en Psicologia

    Universidad de Oviedo

Publicacions recents

Quickly discover relevant content by filtering publications.

Ludoliteracy. Videojuegos, competencia digital y aprendizajes

En el actual contexto social, el juego digital es prácticamente ubicuo. No se trata únicamente de que los videojuegos inunden los comercios y los espacios publicitarios en la grandes campañas de venta del año, o de que …

Emotions in response to teaching online: Exploring the factors influencing teachers in a fully online university

The aim of this paper is to understand the emotions associated with the experience of teaching online in an online university and the factors that influence these emotions. A total of 965 online teachers at the …

The role of scientific research in educational interventions

This module aims to introduce students to some important issues related to the incorporation of professional competence in research as a key instrument for promoting quality in educational interventions. Taking the …

Exploring the Relationship Between Gendered Team Dynamics and Academic Performance

Wearable sensors are providing exciting new research opportunities for social scientists. The scholarly community has invested considerable effort to assess the validity and reliability of gathered data over the recent …

Assessing Wearable Sensor Data for Small Group Research. A Benchmarking and Validation Study

Wearable sensors are providing exciting new research opportunities for social scientists. The scholarly community has invested considerable effort to assess the validity and reliability of gathered data over the recent …

Contacte

  • Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
    Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació
    Rambla del Poblenou, 156, Barcelona, 08018
  • @taih