Aquesta tesi doctoral vol aprofundir en el coneixement sobre el disseny, la implementació i l’avaluació d’una activitat formativa per estudiants a mestre que promogui l’aprenentatge de l’ensenyament competencial i que tingui com a principal font de coneixement evidències de pràctiques pedagògiques extretes de l’aula de primària. La metodologia en la qual ens inspirem és en la investigació basada en el disseny formada per tres fases, la primera i la tercera de recerca. En la primera fase, entrevistarem a professionals per conèixer quin coneixement i de quina manera és necessari presentar-lo per aprendre de la pràctica d’altres mestres i poder aplicar-ho a la pròpia pràctica professional. En la segona fase, dissenyarem una activitat formativa, d’acord amb les necessitats exposades pels professionals, i la implementarem en la formació inicial de mestres a la Universitat Oberta de Catalunya. En l’última fase, avaluarem l’activitat formativa i els recursos d’aprenentatge per a l’ensenyament competencial, tenint en compte el procés i el producte dels estudiants a mestre. Els resultats d’aquesta recerca beneficiaran als experts en la formació de mestres oferint un coneixement més profund sobre l’aprenentatge a partir del coneixement de la pràctica.