Generació digital? Les desigualtats en l’ús de les tecnologies per part dels joves i el seu rendiment acadèmic

Abstract

Generació digital, net generation, gamer generation, IM (instant message) generation o nadius digitals són expressions que s’utilitzen de manera recurrent per referir-se al lloc preeminent que ocupen les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) entre els joves de la nostra societat. Qüestionem la mesura en què aquests termes ajuden a entendre les diferències en la manera com els joves s’han fet seves aquestes tecnologies, principalment fora de l’escola, fent atenció específica a la vinculació entre el seu rendiment acadèmic i la manera com s’apropien de les tic en la seva vida quotidiana. Dos professors universitaris que estudien aquestes qüestions, ens donen algunes orientacions.

Publication
Barcelona Educació, 70, 22-23

Full text PDF

Citation

Mominó, J. M., & Meneses, J. (2009). Generació digital? Les desigualtats en l’ús de les tecnologies per part dels joves i el seu rendiment acadèmic. Barcelona Educació, 70, 22-23. http://hdl.handle.net/11703/92975
Julio Meneses
Julio Meneses
Full Professor

Professor de metodologia de la investigació, director d’Anàlisi de l’Aprenentatge i de la Docència de l’eLearning Innovation Center i investigador de l’Internet Interdisciplinary Institute de la Universitat Oberta de Catalunya.

Related